Инвесторлар Қазақстанда автобөлшектерді оқшаулауға 410 млрд теңгеден астам қаражат бөледі
Қазақстанда автобөлшектерді оқшаулау тақырыбы отандық және шетелдік автомобильдер мен автобөлшектер өндірушілерін, бейінді министрліктерді, квазимемлекеттік ұйымдарды, ШОБ-ты, инвесторларды біріктірді.
Жақында Астанада «Қазақстандағы автобөлшектер базасын дамыту мүмкіншіліктері» халықаралық конференциясының 90-ға жуық қатысушысы саладағы даму стратегияларын ұсынды, қазақстандық нарықтағы даму бағыттарын қарастырып, ынтымақтастық нұсқаларын талқылап, мемлекеттік қолдау туралы уағдаласты.
«Біз, өнеркәсіп саласындағы уәкілетті орган, сіздерге жан-жақты қолдау көрсетуге және жобаларды іске асыруға жәрдемдесуге, саланы дамыту үшін сындарлы шешімдерді бірлесіп іздеуге дайынбыз»,- деді ҚР Өнеркәсіп және құрылыс вице-министрі Жәннат Дүбірова конференцияда сөйлеген сөзінде.
Естеріңізге сала кетейік, 2024 жылғы 7 ақпанда Қазақстан Республикасының Президенті Қасым-Жомарт Тоқаев Үкіметтің кеңейтілген отырысында отандық автомобиль өнеркәсібінің автомобиль өндірісінің неғұрлым күрделі деңгейіне және экспортқа шығу көшу қажеттігін атап өтті, бұл отандық кәсіпкерлердің жоғары бәсекеге қабілеттілігінің көрсеткіші болады.
ҚР ӨҚМ Өнеркәсіп комитеті төрағасының орынбасары Шыңғыс Сүйінбаевтың айтуынша, өнеркәсіптік құрастыру туралы жаңа шарттарға сәйкес Қазақстандағы автомобиль кәсіпорындары шағын тораптық әдіспен (CKD) көлік құралдары өндірісінің көлемін 2024 жылы өндірілетін автомобильдердің жалпы көлемін 20%-дан 2027 жылы 50%-ға дейін кезең-кезеңімен ұлғайтуға міндетті.
«Автокөлік құралдарының шағын өндірісін оқшаулау мен дамытуды тереңдету үшін автомобиль құрамдас бөліктерінің базасын дамыту қажет. Қазір Қазақстанда газ шығару жүйелері, бамперлер, сэндвич-панельдер, полиуретанды төсеніштер мен пластмасса бөлшектер, мультимедиа, отырғыштар, дөңгелектер, шиналар, цилиндрлердің қақпақтары, механикалық беріліс қораптары, аккумуляторлар шығару жобалары жүзеге асырылуда», – деді Ш.Сүйінбаев.
Жалпы бүгінде отандық және шетелдік инвесторлар Қазақстанда автокомпоненттер базасын ұйымдастыруға 410 млрд теңге бағыттауда. Өндірісті жергіліктендірудің жаһандық мақсаты – өнімді жергілікті халыққа қолжетімді ету. Тұтынушыға және шикізат көздеріне географиялық жақындық өндірушінің логистикалық шығындарын азайтады және бұл белгілі бір дәрежеде дайын өнімнің өзіндік құнына әсер етеді. Сонымен қатар, оқшаулану жаһандық өндірушілер пандемиялық дағдарыс кезінде тап болған жеткізу проблемаларымен байланысты құрамдас бөліктердің тапшылығы қаупін азайтады.
«Қазақстан өнеркәсіпті дамыту үшін негіз болып табылатын ауқымды табиғи ресурстарға ие. Сонымен қатар, ел жаһандық жеткізу тізбегін өзгерту процестерінің дәл орталсында орналасқан. Біз бұл өзгерістердің әсерін, автомобиль өнеркәсібін дамытудың болашағы мен мүмкіндіктерін көреміз. Бұл Қазақстандағы бірлескен жобаларды іске асыру бойынша компаниялар үшін жақсы уақыт», – деп атап өтті KOTRA Almaty сауда және инвестицияларға жәрдемдесу агенттігі өкілдігінің директоры Ким Джунг-Хун.
«Қазақстанның Автокөлік Одағы» (ҚАО) Президенті Анар Мақашева қазақстандық автоөнеркәсіп өндіріс қарқынын едәуір арттырғанын және отандық өнімдер халық, ұйымдар, бизнес арасында үлкен сұранысқа ие екенін атап өтті. Мысалы, 2023 жылы жеңіл және коммерциялық техника өндірісі 30%-ға, көлік құралдарын сату 60%-дан астам өсті. Нарықтағы отандық автомобильдер үшін жыл қорытындысы бойынша 70,7% құрады.
«Егер дамудың бірінші кезеңінде автокөлік өнеркәсібі технологияларды меңгеруге және өндіріс көлемін ұлғайтуға бағытталса, жаңа стратегия аясында автомобильдерді оқшаулау қарқынын жеделдету және зауыттар үшін құрамдас базаны ұйымдастыру міндеті тұр. Автокөлік құрамдас бөліктерін локализациялау отандық кәсіпорындардың өндірістің күрделі деңгейіне көшуінің бастапқы нүктесі болады. Таяу жылдары жаңа салалық жобаларды жүзеге асыру арқылы қосымша 7,3 мың жұмыс орнын құру жоспарлануда, бұл инженерлік кадрларды толықтыру. Біз бүгінде жоғары қосылған құны бар кластерлерді құру үшін күштер мен ресурстарды біріктіріп жатырмыз және бұл біздің басты мақсатымызға – Қазақстанды индустрияландыруға айтарлықтай жақындатады», – деп Анар Мақашева сөзін түйіндеді.
Кездесуге қатысушылар экспорт, стандарттау, техникалық реттеу, аккредиттеу, сәйкестікті бағалау үшін жағдай жасау мәселелерін де талқылап, Қазақстанның әлеуеті мен инвестициялық ахуалын жоғары бағалады. ШОБ өкілдері өз кезегінде B2B сессиясына қатысып, автокөлік саласындағы бизнесті дамытудың жаңа жолдарын анықтады.
Конференция барысында бірқатар компаниялар мен ұйымдар ынтымақтастық туралы меморандумдарға қол қойды.
ҚР Өнеркәсіп және құрылыс
министрлігінің баспасөз қызметі